Jestem zadowolona z siebie, bo ukończyłam szkolenie w Łodzi z zakresu Pedagogiki cyrku. Nie było łatwo!
Pedagogika cyrku stanowi połączenie cyrkowych aktywności ruchowych i artystycznych umiejętności z celami i treściami pedagogicznymi.
Różnorodność zajęć pozwoliła mi na przyjrzenie się, zapoznanie, a nawet opanowanie wielu dla mnie nieznanych form aktywności ruchowej jak szczudła, proste numery akrobatyczne, elementy pantomimy. Z wielką przyjemnością wykorzystam tą wiedzę w mojej pracy pedagogicznej jak i podczas warsztatów teatralnych.
Cyrk kojarzył mi się tak jak większości ludzi z namiotem, tresurą zwierząt, pokazami i obowiązkowo występem klauna. Teraz dopiero odkryłam jak wiele wspólnego z pedagogiką ma pedagogika cyrku. Każdy aktywny nauczyciel może wykorzystać w swojej pracy elementy zaczerpnięte z zabaw cyrkowych rozwijając przy tym u dzieci koncentrację uwagi, chęć doskonalenia się, pokonywanie trudności i świetną zabawę. Czyż nie warto spróbować?!